joi, 17 aprilie 2014

Vishuddha chakra -2-




Buna funcţionare a cestei chakre ne va ajuta să exteriorizăm fără teamă sentimentele, senzaţiile, gândurile şi descoperirile lăuntrice. Ne vom putea exterioriza slăbiciunile, recunoscându-le ca atare, ne vom cunoaşte şi propria putere, fiind sinceri şi corecţi faţă de noi înşine, dar şi faţă de cei din jur.

Aici vom învăţa că tăcerea este de aur. Pentru  că vom asculta cu inima problemele noastre şi ale altora iar expresia verbală va avea altă nuanţare, mult mai plăcută, mai inteligibilă.

Vom avea discernământul necesar faţă de viaţa noastră şi a celor din jur, nemaifiind influenţati de păreri diferite, uneori antagonice, începând să înţelegem ce înseamnă asumarea pentru a ne păstra independenţa, libertatea proprie, autopreţuirea. Această distanţare lăuntrică va fi poarta prin care vom păşi spre lumile subtile, înţelegându-le mesajul.

Dacă energiile din chakra gâtului nu sunt armonioase, atunci legătura dintre mental şi corp este dereglată, iar emoţiile vor fi manifestate fără discernământ, verbal sau prin acţiuni negândite sau are loc o ancorare în intelectualism, raţionalism, ceea ce va rupe dreptul la manifestare sentimentelor. 
În acest caz, numai anumite stări/sentimente vor trece spre semeni, în conformitate cu ceea ce „gândim” sau vom ţine cont excesiv de ceea ce semenii noştri vor să audă, să nu contravenim cu părerile lor. Aceasta poate să însemne un profund sentiment de vinovăţie, mascat de cuvinte şi gesturi, pe care persoana nu le conştientizează. Atunci vorbele pot fi spuse rece şi distant, sau pot fi necioplite şi brutale şi chiar se poate încerca manipularea celor din jur printr-un flux neîntrerupt de cuvinte, pentru a-i capta.

Fiinţele la care această chakră funcţionează defectuos nu au acces la energiile subtile deoarece nu pot primi hrana spirituală şi nu au detaşarea necesară faţă de manifestările umane.

Energiile spirituale por rămâne „închise” în cap, energiile chakrelor inferioare, ale lui KUNDALINI, neputând să le hrănească, să le dea suficientă forţă de manifestare. Adevărul nostru nu vine din afară, ci din noi înşine.

Exteriorul ne ajută doar să conştientizăm, însă prin manifestări atât de diverse, încât expresia lor sensibilă ne scapă de cele mai multe ori.  Situaţia fiinţei în mediul în care se află este determinată de natura sa proprie, elemen-
tele pe care le împrumută din ambianţă corespunzând în mod necesar cu această natură, altfel nici nu ar putea să le asimileze efectiv, făcând din ele modificări secundare ale sinelui.

Printre reacţiile specifice în cazul perturbării energetice sunt şi activarea dizarmonioasă a glandelor corespondente care duce la declanşarea spasmofiliei. Se consideră că factorii emoţionali contribuie într-o mare măsură la declanşarea acestei boli. Aceştia se traduc simptomatic prin crize de insomnie, anxietate şi accese de depresie.

Blocarea chakrei gâtului determină dificultăţi în exprimare, neputinţa de a fi tu însuţi faţă de ceilalţi. Aceşti oameni se retrag în ei, devin tăcuţi, liniştiţi dar vorbind numai despre lucruri superficiale. Ceea ce am observat de multe ori la cursuri sau în convorbirile cu elevii mei. Eu le explicam despre simboluri, iar ei după câteva minute… începeau să-mi povesteacă despre ce face vecinul sau pisica. Da. La unele persoane, energia unui simbol declanşează instantaneu conştientizarea energiilor blocate, aşa că mare atenţie în cazul acestor persoane.

Accesul la mesajele propriului suflet sunt sporadice, persoana tinzând spre o emotivitate „care o strânge” de gât, la propriu, uneori bâlbâială. Dacă chakra rămâne închisă o perioadă mai mare, apare rigiditate în manifestare .

Atunci când KUNDALINI se ridică prin SUSHUMNA în VISHUDDHA făcând  din acesta centrul său permanent de acţiune, atunci se poate spune că fiinţa este „complet trezită”, KUNDALINI nemaicoborând. O asemenea persoană nu va mai avea căderi, eşecuri, sau  oscilaţii în manifestare. Intervine detaşarea faţă de propriul corp, de simţuri şi de obiectele acestora, de tot ceea ce înseamnă lume materială ca necesitate unică, stringentă, satisfăcătoare pentru supravieţuire.  
  
Instinctele omului obişnuit, ataşamentele faţă de mâncare, somn, sex, se diminuează treptat până la disiparea lor, rămânând doar ceea ce este strict necesar pentru o existenţă decentă. Dar acea fiinţă trăieşte plenar iubirea faţă de Dumnezeu, simpla rostire a numelui Lui îi poate aduce linişte deplină în toată fiinţa. Nu va mai avea nici o grijă sau temere pentru  viaţă în această lume, înţelegînd aspectul iluzoriu al existenţei.

 Dacă KUNDALINI ascensionează prin canalul energetic SARASWATI (aflat pe partea anterioară) atunci ea poate reveni în MULADHARA. Persoana poate trăi străfulgerări ale divinităţii, mintea poate avea stări de puritate, se pot auzi sunete spirituale sau pot apărea viziuni divine, dar acestea nu reprezintă o realizare definitivă. Aceasta, deoare ce KUNDALINI nu poate sta permanent în canalul SARASWATI, dar ea poate staţiona în oricare din chakrele cana-lului Sushumna.   
 
Dacă în ascensionarea ei KUNDALINI este determinată să intre în AJNA CHAKRA prin  SUSHUMNA, atunci ea nu mai coboară, altminteri centrul în care va coborî este Swadhisthana, ceea ce poate duce la trăiri intense legate de această chakră, mult mai perturbatoare pentru persoana parţial trezită.

Laringele nostru creator este considerată manifestarea chakrei VISHUDDHA, meditaţia la această chakră ducând la cunoaşterea trecutului, prezentului şi viitorului. Auzul ocult şi simţul claraudiţiei sunt cele care se vor manifesta, dar aşa cum spune o maximă ocultă: „Există împrejurări în care a vorbi este un delict şi există împrejurări în care a tăcea este un alt delict”, deoarece prin chakra VISHUDDHA este relevat VERBUL CREATOR.

Focul sacru devine creator în gât. El înfloreşte pe buzele fecunde, devenit VERB. Fiinţa ajunsă la acest nivel poate crea cu gândul orice lucru  şi apoi să-l materializeze prin cuvânt.

În APOCALIPSĂ se spune:  

„Acestea zice Cel ce are cele şapte duhuri ale lui Dumnezeu şi cele şapte stele: Ştiu faptele tale, că ai nume, că trăieşti, dar eşti mort.
Priveghează şi întăreşte ce a mai rămas şi era să moară. Căci n-a găsit faptele tale depline înaintea Dumnezeului Meu.
Drept aceea, aduţi aminte cum ai primit şi ai auzit şi păstrează şi te pocăieşte. Iar de nu vei priveghea, voi veni ca un fur  şi  nu vei şti în care ceas voi veni asupra ta.
Dar ai câţiva oameni din Sardes, care nu şi-au mânjit hainele lor, ci ei se vor umbla cu Mine îmbrăcaţi în veşminte albe, fiindcă sunt vrednici.

Cel ce biruieşte va fi astfel îmbrăcat în veşminte albe şi nu voi şterge deloc numele lui din cartea vieţii şi voi mărturisi numele lui înaintea părintelui Meu şi înaintea îngerilor Lui.” ( Biblia - Ed.  Institutului  biblic şi de misiune al B.O.R-2002, pag.1396).

Fragment din cartea : Reiki- jurnalul  unui maestru, ed. Orfeu 2000

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Voi respecta opiniile fiecăruia. Dar vă rog să aveţi o exprimare decentă. Anonimatul persoanei nu-l exclude pe cel spiritual. Din când in când voi face aici completări la cele publicate pentru a nu interveni în text.